Jak na prodejní web 1. Představení možností

ProdejniWebRect

Pokud se rozhodneme vytvořit pro své podnikání webové stránky, máme v podstatě na výběr jednu ze tří možností:

  1. Pokud máme dostatek peněz, tak si necháme web kompletně vyrobit na zakázku. Výhody jsou jasné: nemusíme se o web starat, dostaneme systém na klíč, a pokud chceme, tak i za pravidelnou platbu můžeme nechat web aktualizovat, udržovat a spravovat.
  2. Dále je tu možnost, že si svůj kód pro svůj web vytvoříme sami. Pokud známe HTML a PHP kódování, a dalších k tomu nezbytných technických dovedností. Tak to pro nás jistě nebude žádný problém.
  3. A pro nás ostatní, kteří si to chceme vyzkoušet sami, zbývá použít nějaký existující redakční systém. Redakční systém je software, který umožňuje rychlou a uživatelský přívětivou správu obsahu internetových stránek.

Já jsem zvolil třetí možnost. Zkoušel jsem redakční systémy Drupal, Mambo a inPage. Šlo to, ale byly to jen další z řady nudných webů bez optimalizovaného zobrazení na mobilních zařízeních a o prodejní web to nebyl už vůbec. Hledal jsem tedy možnost tvorby vizuálně přitažlivého obsahu bez nutnosti kódování a složitého definování tabulek pro obsah. Dalším, pro mě velmi důležitým měřítkem, byla možnost automatizace prodejů elektronických produktů a služeb, ale nechtěl jsem klasický eshop. Chtěl jsem skvělý prodejní web.

Volba padla na český produkt, který v sobě spojuje pod jednu střechu web pro prezentaci obsahu, možnost sběru kontaktů pro email marketing a zároveň umožňuje online prodávat elektronické produkty a také bez mého zásahu zřizovat přístup k placenému obsahu na mém webu okamžitě po uhrazení ceny za produkt.

Ptáte se, jaký že to je produkt?

Je to sada SmartSelling

ve které najdete

Mio Web 2.0
SmartEmailing
Fapi
Analytické nástroje

Začneme ale pěkně popořádku. Od webu. Protože webové stránky jsou to, co kamenní obchodníci nazývají výkladní skříň firmy. Mio Web 2.0 je šablona určená pro redakční systém WordPress od české Firmy 2.0 (nyní SmartSelling a.s.).

Představíme si tedy WordPress

WordPress je redakční systém, který je zdarma a na kterém běží v současnosti přes 74,652,825 webů na celém světě. Je to hodně vysoké číslo. Na české stránce o WordPressu se dozvíte, pro koho tento systém je určený, jak vypadá a jak se instaluje. Domovská stránka tohoto redakčního systému v angličtině.

Ale aby abych byl objektivní, proti WordPressu hovoří jeho zranitelnost. Jako otevřený systém dává k dispozici komukoliv zdrojové kódy a tak potencionální útočníci mají dostatek času na studium bezpečnostních děr. Je to rok od roku lepší a lepší a na této stránce najdete aktuální stav nahlášených bezpečnostních děr WordPressu. Doporučuji Vám přečíst si skvělý článek na kurzoru Proč nepoužívat Drupal nebo WordPress pro firemní web. Článek je sice starší a od jeho vydání se bezpečnost WordPressu opět zvedla, ale obsahuje ukázkovou srovnávací tabulku 10 případových studií řešení firemního webu.

Tabulku jsem doplnil o možnosti při používání WordPressu a šablony MioWeb 2.0

WordPress + MioWeb 2.0
licenční poplatky šablona MioWeb + práce grafika, nebo licence na obrázky
instalace snadná
nastavení středně složité
modifikovatelnost velmi vysoká
implementace grafiky jednoduchá
pozdější rozšiřování jednoduché
náhodné problémy za provozu
(aktualizace, bezpečnost)
vysoké riziko
pozdější vývoj jinou firmou / developerem možný
dostupnost kódu cizím útočníkům vysoká
nároky na server vysoké

Šablona Mio Web 2.0

Tato generace šablony dostala nový rozměr využité, díky intuitivnímu grafickému editoru. Uživatel se může díky desítkám šablon stránek soustředit jen na naplnění obsahu stránky, to ale není až tak neobvyklé pro WordPress šablony, ale právě díky grafickému editoru zvládne uživatel vytvořit graficky skvěle vypadající stránku i bez znalostí zápisu HTML kódu a modifikací CSS stylů. Samozřejmě že bez nich by stránky nebylo možné vytvořit, ale vývojářům se povedla skvělá práce jak odstínit uživatele od jádra systému.

Po grafické stránce není systému co vytknout a uživatel má nadprůměrné možnosti jak definovat vzhled stránky, která díky responsivním vlastnostem šablony vypadá obstojně i na mobilních zařízeních, bez nutnosti vytváření zvláštních stránek pro mobilní telefony. V šabloně se sice objevují drobné chybky, tyto jsou ale zpravidla po nahlášení na podporu vyřešeny v další aktualizaci šablony. Výsledné kódy stránek by také mohly být úspornější, aby byly stránky svižnější. Ale i rychlost je verze od verze lepší a lepší. Stránku se zkušební verzí Mio Webu si můžete otevřít tímto odkazem, ale dnes ji ještě nebudeme potřebovat.

Máte Google Chrome?

Pokud ale používáte na svém počítači prohlížeč Internet explorer, tak si pro jistotu nainstalujte prohlížeč Google Chrome. Prohlížeč Internet explorer od Microsoftu totiž neimplementuje přesně všechny webové standardy a některé editační funkce redakčního systému nebo šablony v něm nefungují.

A příště už se podíváme, jak se graficky edituje stránka přímo v ukázkové verzi MioWebu.

Kam dál?

2. Díl Video průvodce demoverzí

Miloslav Látal
Jsem tvůrce počítačových programů a díky mně dnes už i běžní lidé bez technického talentu dokáží ovládnout své počítače sami na potřebné úrovni. V mých online kurzech se naučí pracovat s počítačem jak úplný začátečník, ze kterého se stane pokročilý uživatel, tak i když jste zkušenější, tak si rozšíříte své schopnosti a bude z vás expert. Možná, že ale máte jen nějaký problém s počítačem, nebo nějakou aplikací. V tomto případě využijte možnost konzultací.
Komentáře

Přidat komentář

  • V.I.P. novinky

    Přihlašte se k V.I.P. novinkám Miloslava Látala a získejte přístup k neveřejným nabídkám online kurzů, webinářů a hodnotného obsahu ZDARMA

    Neveřejné nabídky a hodnotný obsah obdržíte skrze svůj e-mail zdarma několikrát do týdne. Vaše osobní údaje (e-mail a jméno) budu já (Miloslav Látal) zpracovávat v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů pouze za účelem zasílání novinek

    Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zasílání V.I.P. novinek Miloslava Látala na 4 roky. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na odkaz Odhlásit se v každé zaslané zprávě.

  • Jak vytvořit reklamu na facebooku
    Reklama na facebooku
  • Kategorie