Jak správně sdílet článek na Facebooku

Jak správně sdílet článek na Facebooku

Základní věc, řeknete si. To přeci umí každý. Stačí, když si vezmu URL odkaz na článek z blogu a pomocí Kopírovat a Vložit ho plácnu do okna pro vytvoření příspěvku na Facebooku. Ano, tento postup je správný. Jenže skutečně víte, jak správně sdílet článek na Facebooku?

Zažili jste někdy, že až po zveřejnění odkazu jste s hrůzou zjistili, že váš příspěvek nemá ten správný obrázek nebo text? Ono je totiž potřeba vyjít Facebooku naproti a potřebné informace mu připravit. Jinak se většinou stane to, že podle Murphyho zákonů vydoluje ten nejhorší možný úryvek z textu článku a vybere ten nejméně vhodný obrázek. Co s tím? Udělejte si teď pár minutek čas a pojďme si to objasnit.

Jak na to v MioWebu?

Každá stránka, tedy i blogový článek ve WordPressu, je zodpovědná za to, že připraví informace pro Facebook ve formátu Facebook Open Graph Tags. Důležité jsou zejména titulek (og:title), popis (og:description)obrázek (og:image). Pokud vytváříme svůj web v MioWebu, tak máme výrazně usnadněnou práci. Každé stránce a blogovému článku můžeme nastavit Facebook atributy ručně.

Na stránce najdeme nastavení v nabídce Nastavení stránky/Facebook atributy.

facebookattributystrankymioweb01

V okně, které se otevře, nastavíme Facebookové atributy.

facebookattributystrankymioweb02
Facebook titulek, který by měl být do 20 znaků, aby se zobrazil celý i při prohlížení Facebooku na mobilních zařízeních. Pak budeme pokračovat na Facebook popis, do kterého zapíšeme ty NEJ informace, aby vzbuzovaly zvědavost a divák na příspěvek klikl. Ideální je vejít se do 140 znaků, které se ještě zobrazí bez zalomení. A nakonec zbývá už jen nahrát šťavnatý obrázek, který se zobrazí při sdílení stránky. Pokud obrázek pro stránku nenastavíme, pak se na Facebooku zobrazí obrázek, který je nastavený pro celý web. Pokud nebude nastavený ani ten, tak se zobrazí pouze textový příspěvek bez obrázku.

V editaci blogového článku je pro Facebookové atributy záložka pod článkem. Na ní je možné nastavit titulek, popis a obrázek stejně, jako pro standardní webovou stránku. Zadáváme zde titulek, popisek a vybíráme obrázek. Pak už nám nic nebude bránit správně sdílet článek na Facebooku.

facebookattributyblogmioweb01
A co dělat, když MioWeb nemáme?

Pro zpřístupnění nastavení Facebook atributů pro WordPress můžeme použít plugin Facebook Open Graph, Google+ and Twitter Card Tags. Ten v editaci stránky nebo blogového článku dodá ovládací prvek pro výběr obrázku pro sdílení na Facebooku.

facebookatributypluginfacebookopengraph01

Další pěknou možností je plugin Facebook Thumb Fixer, který nastavuje jako obrázek pro Facebook vámi přiřazený náhledový obrázek článku. Zjednoduší nám tak práci, pokud často publikujeme články a vyhovuje nám stejný náhledový obrázek pro náš blog i pro sdílení na Facebooku.

A jak veliký obrázek?

Náhledový obrázek pro stránku tvořím pro obdélníkové zobrazení ve velikost 470 x 246 pixelů (Tady je jedna zrada: využitelná plocha, která se zobrazí úplně celá je 469 pixelů. To je důležité vědět pokud budeme malovat svým obrázkům rámečkové okraje), pro čtvercové ve velikosti 400 x 400 pixelů. Velikosti obrázků pro různá umístění na Facebooku platné v roce 2016 najdete zde.

Na co nezapomenout?

Před prvním sdílením, nebo po změně některého z Facebookových atributů stránky nebo článku je důležité ověřit si, jak bude sdílecí příspěvek vypadat. To je možné pomocí Facebook debugeru, který najdete zde.

Do debugeru zadáváme URL adresu stránky nebo článku a klikneme na tlačítko Ladění.

facebookdebugger01

Pokud URL ještě nebylo nikdy sdíleno, zobrazí se varování. V tom případě klikneme na tlačítko Fetch new information.

facebookdebugger02

V případě, že se nezobrazí obrázek správně, je zapotřebí podívat se proč.

facebookdebugger03
Hlavní důvody nezobrazení obrázku jsou:

1. Nenastavení obrázku pro stránku nebo článek
Řešení: nastavíme stránce obrázek pro Facebook v našem pluginu nebo šabloně

2. Chybná velikost obrázku (příliš malý nebo příliš velký obrázek)
Řešení: upravíme velikost obrázku, nahrajeme na web a vyměníme ho stránce v našem pluginu nebo šabloně

3. Použití více pluginů pro Facebook atributy najednou
Řešení: vypneme Facebook atributy MioWebu, nebo jiného pluginu (často to bývá Yoast SEO plugin) a ujistíme se, že používáme jen jeden způsob definice Facebook atributů

Po úpravě Facebook atributů na stránce nebo v článku vždy klikneme ve Facebook debugeru na tlačítko Scrape Again

Pak už by mělo být vše v pořádku a uvidíme náhled příspěvku s námi zvoleným obrázkem.

facebookdebugger04

A nakonec zbývá vytvoření příspěvku

Přihlásime se na Facebook, vstoupíme na svůj profil nebo fan page. Do pole pro nový příspěvek vložíme URL naší stránky nebo příspěvku. Facebook vše potřebné načte a zobrazí tak, že nebudeme muset nic měnit. Potom stačí jenom kliknout na tlačítko Přidat.

Abych nezapomněl, tak jak pracovat s Facebook debuggerem také můžete vidět v tomto mém videu a pokud budete mít s nastavením parametrů v MioWebu nebo WordPressu problém, nebojte se zeptat v diskusi pod článkem. Určitě společně najdeme řešení.

Miloslav Látal
Jsem tvůrce počítačových programů a díky mně dnes už i běžní lidé bez technického talentu dokáží ovládnout své počítače sami na potřebné úrovni. V mých online kurzech se naučí pracovat s počítačem jak úplný začátečník, ze kterého se stane pokročilý uživatel, tak i když jste zkušenější, tak si rozšíříte své schopnosti a bude z vás expert. Možná, že ale máte jen nějaký problém s počítačem, nebo nějakou aplikací. V tomto případě využijte možnost konzultací.
Komentáře

Přidat komentář

  • V.I.P. novinky

    Přihlašte se k V.I.P. novinkám Miloslava Látala a získejte přístup k neveřejným nabídkám online kurzů, webinářů a hodnotného obsahu ZDARMA

    Neveřejné nabídky a hodnotný obsah obdržíte skrze svůj e-mail zdarma několikrát do týdne. Vaše osobní údaje (e-mail a jméno) budu já (Miloslav Látal) zpracovávat v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů pouze za účelem zasílání novinek

    Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zasílání V.I.P. novinek Miloslava Látala na 4 roky. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na odkaz Odhlásit se v každé zaslané zprávě.

  • Jak vytvořit reklamu na facebooku
    Reklama na facebooku
  • Kategorie